.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وعده ریشه کن شدن بیکاری در مازندران؛
آیا تا دو سال دیگر این وعده عملی می شود؟!
به عقیده کارشناسان امر بیکاری در هیچ کشوری عملا" امکان صفر شدن را ندارد و از طرفی چه برنامه هایی برای این امر از سوی مسئولین استان اندیشیده شده که با اجرای آن قصد...
آیا تا دو سال دیگر این وعده عملی می شود؟!


بدون شک یکی از مشکلات اصلی مازندران عدم اشتغال مناسب جوانان آن می باشد.
امروزه در حالی شاهد تداوم بیکاری در میان جوانان مازندرانی می باشیم که اکثریت آنها دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و بجای اینکه از دانش آنها در مسیر آبادانی استان استفاده شود متاسفانه به علت نبود شغل مناسب و پایدار نه تنها از این فرصت طلایی استفاده نمی شود بلکه هم اکنون به عنوان یکی از دغدغه های اصلی خانواده های خود محسوب می گردند.
اگر چه وعده اشتغال بیش از صد هزار نفری در سالجاری در مازندران از سوی مسئولین ارشد استان بارغه ای از امید را در میان جوانان زنده کرد اما کارشناسان امر تحقق ایجاد فرصت شغلی پایدار در این حد را عملا" نا ممکن اعلام و از نبود ظرفیت های مناسب این امر سخن گفته اند.
از سویی متاسفانه خبرهای دریافتی حاکی از نیمه تعطیل شدن برخی کارخانجات استان وعدم دریافت حقوق چندین ماهه کارگران آن بوده که گزارشات متعددی در این زمینه در طول چند روز اخیر از رسانه های جمعی انعکاس یافته است.
با توجه به این اوضاع و احوال اظهارات معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در شورای اداری شهرستان چالوس که گفته: "دولت متعهد به ايجاد 100 هزار فرصت شغلي در مازندران شده است كه با اين روند نرخ بيكاري استان تا سال 92 به صفر مي‌رسد." سئوال بزرگی را برای کارشناساند مطرح کرده است.
به عقیده کارشناسان امر بیکاری در هیچ کشوری عملا" امکان صفر شدن را ندارد و از طرفی چه برنامه هایی برای این امر از سوی مسئولین استان اندیشیده شده که با اجرای آن قصد صفر شدن بیکاری تا سال 92 را دارند؟
علی ایحال با توجه به اینکه بیش از 120 روز از سال گذشته و هنوز به طور رسمی هیچکدام از مسئولین استان رقم واقعی اشتغال ایجاد شده در این بازه زمانی را اعلام نکرده اند انتظار می رود مسئولین امر بطور شفاف نسبت به این موضوع پاسخگوی مردم شریف مازندران باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 تير 1390
چون هیچ وقت مردم بر اساس وعده های مسئولین چیزی را از آنان نخواسته اند،از اینرو مسئولین به خود این جرات را می دهند که هر وعده ای که دلشان می خواهد بدهند.مگر بر سر هدفمندی یارانه ها نگفته اند که دیگر هیچ فقیری نخواهیم داشت؟پس چه شد؟مردم هم پیگیر این صحبت نشدند و اینان برای خود وعده می دهند.
تقوی 1 مرداد 1390
این آقای معاون بارها وعده داده ولی کدامیک عملی شد اینبار هم مثل وعده های گذشته زیاد جدی نگیرید.....وقتی که استاندار شد متوجه میشوید
نا شناس 1 مرداد 1390
صفر شدن بیکاری که محاله.اگر راست میگید برای صد هزار نفری که قول دادید تو استان براشون کار ایجاد مکنید اینکارو انجام بدید
نا شناس 1 مرداد 1390
آقای معاون استاندار شما که اینچنین وعده ای داده اید آیا حاضرید کسانی که در سال گذشته و امسال در مازندران برای آنها کار جور کرده اید را با آدرس و مشخصات به سایت ها اعلام کنید؟
نا شناس 1 مرداد 1390
خدا را شکر داشتم دق مرگ می شدم.پس تا دو سال دیگر میرم سر کاررررررررررررر!!!!!!!
نا شناس 1 مرداد 1390
اي بابا مردم ديگه به اين وعده وعيدهی... عادت كردند ؟ اگه با 2 ميليون تومان وام من و تو شاغل مي شديم بيچاره دولتهاي خارجي مثل هميشه از ما عقب هستند كه ايجاد اشتغال مي كنند . زيرا ايجاد كار و اشتغال جوانان از وظايف دولت مي باشد و مي بايستي براي جوانان كار فراهم كنند. و در غير اينصورت موظف به پرداخت حقوق مي باشد . اكنون با روندي كه وجود داره فكر كنم كسانيب كه داراي شغل هستند هم بيكار بشوند
نا شناس 1 مرداد 1390
اي بابا ، همينهايي كه كار دارند رو بيكار نكنيد كار جور كردن پيشكش
در زمينه اشتغالزايي آقاي مقيمي نماينده مردم بهشهر در مجلس شوراي اسلامي تبحر خاصي داره ميتونيد از اون كمك بگيريد آخه با هنري كه از خودش نشون داد شركت حفاري شمال رو در يك حركت از مازندران به تهران انتقال داد ( كاري كه مرحوم كردان در زمان تصدي گري پست معاونت وزارت نفت با تمام وجود مخالفت ميكرد ) حفاري شمال از وقتي به تهران رفت سه يا چهار برابر نيرو گرفت و همه به صورت پيمانكاري يعني چيزي حدود 1000 نفر از اين تعداد ايا 200 نفر نميت.نستند شمالي باشند؟؟؟؟؟
شايد بفرماييد تخصص اما ايا مگر مدرك دانشگاهي كه يك شمالي دارد با مدرك كسي كه شمالي نيست متفاوت است كه اون تخصص دارد و شمالي بدبخت ندارد
نا شناس 1 مرداد 1390
من يك كارشناس اقتصاد هستم نمي خواهم تحليل كنم كه سرتون و درد بيارم ولي همينو مي دونم كه تا 10 سال آينده مشكل بيكاري نه تنها ريشه كن نميشه بلكه بدتر هم ميشه.
غلط انداز 1 مرداد 1390
مهم این نیست در دولت معزز و محترم عدالت محور دست اندرکاران استانی با چه شیوه هایی مردم را مشغول نگه می دارند و ذهن آنها را با چه امیدهایی متوجه حرف ها و ادعاهای خویش می کنند. مهم این هستش که چند صباحی که مسئولیت بر عهده این دوستان است با این امیدها طی شود و دوستان بعدی هم که می آیند باید پاسخگوی مردم باشند که چرا مسئولان قبلی چنین ادعاهایی رو داشتند؟

وقتی قضاوت افکار عمومی مهم نباشد و اعتراضات اجتماعی به کارکرد مسئولان وجهی نداشته باشد و برای اینکه خدمت به استکبار جهانی نشود، مجاز به ارائه هر گونه گزارشات راست و دروغ باشیم و حتی از لحاظ شرعی و عقلی و بنا به دلایل میهن پرستی مجاز به اعتراض به آن نباشیم تا از اتهام خدمت به استکبار و جریان برانداز و همراهی با فتنه گران ضد نظام مصون بمانیم، نتیجه این می شود که مسئولان زحمتکش و تولید کننده اشتغال فراوان برای همه جوانان و جویندگان کار می توانند به راحتی آب خوردن ادعا کنند که در سالی که گذشت فراتر از سهم استان در برنامه پنجم تولید شغل نموده و تا پایان سال ۱۳۹۱ میزان بیکاری را در استان به صفر خواهند رسانید.

در امتحان استخدامی که در روزهای پایانی هفته گذشته در شهرهای مختلف استان برگزار شد، خیل شرکت کنندگان باسواد بالای کارشناسی برای استخدام تعداد فوق العاده معدود توی چشم می خورد و با روش غلط اندازانه ما کاملاً فرمایشات همیشه راست مسئولین بالایی و والا مقام و قدر قدرت و قوی شوکت استان راست نمایی شد. جوانان و مردم عزیز استان بروند خدا را شکر کنند که به ازای شرکت دهها هزار نفری جویندگان شغل بالاتر از کارشناسی فقط ۲۸ الی ۳۰ نفر قابلیت استخدام وجود دارد. این رقابت سنگین می تواند موجب گزینش نخبه های اداری و مدیریتی در استان بشود و مهمتر اینکه برگزاری امتحان استخدامی بهانه ای است که بهترین ها را به گونه ای که دلمان می خواهد گزینش کنیم. حتماً می فرمائید چگونه؟

اولاً شما بیخود به ماهیت کار مسئولان شک نکنید و مروج شایعه و شائبه و فساد و تباهی و بی دینی نشوید. حال ما از شما آدم شکاک بهم می خورد که به اینهمه زحمات شبانه روزی مسئولان استانی شک می کنید. آقا چرا شایعه می کنید که این افراد از قبل مشخص هستند و خواهرزاده و برادرزاده فلان مسئول و آشنای بهمان مسئول و آقازاده فلان آقا و ... همه برای تشکیل پرونده لحظه شماری می کنند و تازه کارهای مقدماتی مربوط به دیدن این و آن را هم انجام داده اند؟

در این میان این برگزاری آزمون استخدامی اگرچه برای خیل شرکت کنندگان آبی ندارد و همه به طور طبیعی سرکارند و به همین دلیل قبل از فرا رسیدن موعد وعده داده شده توسط یکی از مسئولان والا مقام استانی میزان بیکاری صفر باید در نظر گرفته شود، برای یکی از شرکت ها که متخصص برگزاری امتحانات استخدامی و غیره است نان حسابی دارد و ول خوبی به جیب می زند. اگر همه عالم و آدم برگزاری این امتحان را اتلاف وقت و باعث خرد شدن اعصاب جویندگان کار تلقی نمایند، کارگردانان این شرکت با تمام وجود خواهان برگزاری بیشتر و بیشتر این آزمون های نان و آب دار هستند.

به مسئولان استان هم باید دست مریزاد گفت و از این که با اینهمه زحمت آزمونی را برگزار می کنند که شلوغی آن دست کمی از آزمون سراسری برای ورود به دانشگاهها را ندارد، باید نهایت تشکر و قدردانی را از آنها به عمل آورد و از زبان برگزار کنندگان به جویندگان کار عزیز و ارزشمند و نیروهای فهیم و با اطلاعات و خوب و باسواد و با کفایت علمی و کارشناسان بسیار ارزشمند باید عرض شود شما عزیزان نهایت تلاش خود را به خرج دادید و زحمت نشستن در سر جلسه امتحان و پر کردن برگه های آزمون و عرق ریختن در فضای گرم و نامطبوع و داغ و دم کرده را کشیدید ولی به ما هم حق بدهید که ظرفیت ما محدودتر از آنی است که بتوانیم از خجالت شما در بیاییم. بالاخره ما هم محدودیت هایی داریم که باید جوابگوی خیلی ها باشیم و اگر به این درخواست های حاشیه ای تعیین کننده وزیر و وکیل و بالادستی ها و بچه های بالا و ... جواب درست و درمان ندهیم و کارگشایی نکنیم که دیگه زحمت مسئولیت از دوشمان برداشته می شود و روی دوش کسی که این کارها را بتواند انجام دهد گذاشته می شود.

دوستان عزیز بدانید فلسفه وجودی ما به همین نوع فعالیت ها بستگی دارد. بالادستی های و بچه های بالا به ما امر می فرمایند که هوایمان را داشته باشید تا هوای شما را داشته باشیم. وقتی ما پشتیبانی مانند آنها داشته باشیم دیگه پشتمان به کوه بند است و احدالناسی نمی تواند ما را از جایمان تکان دهد و این همه فلسفه ماندگاری و دوام ما در پست ها است.

دوستان بروید خداوند روزی شما را جای دیگری حواله کند. از دست ما کاری بر نمی آید و با توجه به کار ارزشمند شما در خصوص شرکت در امتحانات و تامین توجیه لازم برای برگزاری آزمون های بعدی که برای تعداد زیادی نان خوبی توی این برگزاری ها را فراهم می کنید، انشاء علی الدوام و مادام العمر شما را در این آزمون ها خواهیم دید و دیدار شما در این اماکن مقدس باعث آبرو و احترام ما خواهد بود. ما با تمام وجود در جهت حل مشکلات شما در زمینه های رفع شرایط بد محیط آزمون و کاهش دما و تعبیه نمودن سیستم های خنک کننده در آینده اقدام خواهیم نمود ولی بدانید همه چیز دست ما نیست این دانشگاهها خودشون تعلل می کنند و توی کلاس های خود سیستم تهویه را به نصب چند تا پنکه محدود کردند و خست به خرج می دهند. البته ما مذاکراتمان را در جهت رفع این حواشی تا آخرین قطره خونمان ادامه می دهیم و از شما دعوت می کنیم از همین الآن برای شرکت در آزمون سال آینده به فکر ثبت نام باشید. اصلاً خیال قبولی به سرتان نزند که این ما را خیلی ناراحت می کند و توصیه می کنیم که در صورت تکرار این خیالات حتماً به روانشناس و یا روانپزشک مراجعه و از مشاور روانشناسی ویژه استفاده کنید. خیال قبول شدن در چنین آزمونهایی یکی از بیماری های مزمن و لاعلاج است و باید به شدت مواظب باشید و در اسرع وقت به پزشکان متعدد مراجعه کنید تا خیال ما جمع شود شما از این خیالات به سرتان نمی زند.

به امید دیدار در آزمون سال آینده با تعداد بیشتر و احتمال قبولی کمتر. موفق و موید باشید.
ابراهیمی 1 مرداد 1390
همین ایران خودرو بـآبــل نبود ، همه نیروهای از قبل گرفته شده . . اگر هم تعدادی بـابــلی و مازندرانی هستند ، با آشنا بازی و از این جور حرف ها وارد ایران خودرو شدند.. شاید منظور جناب ابراهیمی میاندرودی این بود که در شهرستان جدید خودش کار درست کند !
نا شناس 2 مرداد 1390
به خدا من خودم به عينه شاهد بودم دو نفر از بستگان نزديكشان را آقاي ع.ا. كه در سازمان ... پست مهمي دارند فرستادن سر كار. البته عملا فكر كنم اين فرزندان ما هستند كه سر كارن اونا كه تكليفشون معلومه. دم از عدالت زدن فقط براي من و شماست نوبت خودشان اينا همش حرفه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.265 seconds.